Mājaslapas un to izstrādes būtiskie faktori

Nenoliedzami dzīvojam digitālo tehnoloģiju laikmetā. Tikpat pašsaprotami ir arī tas, ka “māte Google zina visu”. Tomēr, jāatzīst – vienīgais iemesls, kādēļ tik daudz informācijas varam atrast interneta meklētājos, īstenībā ir tas, ka kāds kādreiz šo informāciju ievadīja kādā MĀJASLAPĀ!

Mēs, būdami reklāmas aģentūra, saprotam un patiesi priecātos, ja arī visi mūsu klienti un potenciālie klienti izprastu mājaslapu nozīmi.

Kāda ir mājaslapas nozīme?

Protams – pašos pamatos mājaslapa ir lieliska uzņēmuma digitālā vizītkarte, kura parāda gan uzņēmuma vizuālo stilu, gan uzņēmuma nostāju vienā vai citā jautājumā. Neaizmirsīsim arī par kontaktiem.

Mājaslapā mēs varam dažādos veidos pasniegt informāciju, kura potenciāli būtu lietderīga mājaslapas apmeklētājam – mūsu klientam un sadarbības partneriem.

Galu galā mūsu uzņēmuma mājaslapa digitālajā realitātē ir mūsu tirdzniecības vieta, birojs un klientu apkalpošanas centrs, kurš rada mūsu potenciālajam klientam un partneriem pirmo iespaidu par mūsu uzņēmumu. Tieši tādēļ ir ļoti būtiski, lai mājāslapa būtu izveidota nevis tikai fakta pēc, bet gan tādēļ, lai klients/partneris tajā justos ērti un patīkami. Šeit parādās Users experience (UX) un Users interface (UI) nozīme.

Ar ko sākas mājaslapu izstrāde un programmēšana?

Šeit ir lielā mērā gribētos nodalīt mūsu klienta skatījumu  un mūsu IT komandas skatījumu uz šo jautājumu. Šeit ir lielas atšķirība gan procesuālajās darbībās, gan redzējumos uz atsevišķiem risinājumiem. Vairāk par mājaslapu izstrādu un programmēšanu spriedīsim  tieši no mūsu klientu skatu punkta.

Protams – kā jau jebkurā citā lietā – ir jāsāk ar ideju un vīziju. Vīziju par to, kāda varētu būt jaunās mājaslapas funkcionalitāte, kā tā varētu izskatīties. Jāsaprot vai tā būs vienkārša piezemēšanās lapa (Landing page), informatīva lapa ar dažām sadaļām vai sarežģīta informatīvā lapa ar daudzām sadaļām un apakšsadaļām. Varbūt ir jāsāk e-komercija un jāveido internetveikals?

Uzsākot mājaslapas veidošanu, iedomājies, ka mājaslapa ir referāts par tēmu “Mans uzņēmums”. Kādas būs nodaļas? Kādu informāciju ietvers katra no šīm nodaļām? Izveido skaidru plānu, kurš turpmāk kalpos kā lieliska vadlinija. Šo plānu sauc par MĀJASLAPAS ARHITEKTŪRU  – potenciālo mājaslapas sadaļu un iespējamā satura strukturāls pārskats, kurš sniedz iespēju sekmīgāk turpināt mājaslapas izstrādi un programmēšanu. To lieliski var attainot diagrammas veidā vai vismaz apraksta formā. Visbiežāk, jāatzīst, klienti uzticas mūsu pieredzei mājaslapu izstrādē un uztic arī mājaslapas arhitektūras izstrādi mums.

Potenciālās mājaslapas struktūra

Kad ir vairāk vai mazāk zināma mājaslapas arhitektūra un idejas par potenciālo saturu, ir jāsāk domāt par mājaslapas dizaina izstrādi un to, kāda tā rādīsies apmeklētājiem. Tajā pašā laikā – nevajag vēl ķerties pie zīmuļa un krāsu poda – ir jāsāk domāt par to, kādās formās mājaslapā parādīsies potenciālais saturs. Ir jāizveido MĀJASLAPAS BLOKSKICE.

Mājaslapas blokskice palīdzēs gan Tev, gan taviem kolēģiem un arī mājaslapas izstrādātāju IT pārstāvjiem saprast Tavu mājaslapas vīziju. Tu vari zīmēt mājaslapas blokskici ar brīvu roku uz balta papīra lapas, vai arī pielietot kādu no blokskiču zīmēšanas programmatūrām. Šeit nebūs svarīgākais, cik mākslinieciski izskatīsies gala rezultāts. Galvenais būs visu iesaistīto pušu izpratnes veicināšanu par to, no kādām daļām sastāvēs katra mājaslapas sadaļa. Bieži vien, zīmējot mājaslapas arhitektūras diagrammu, jau rodas idejas par to, kā izskatīsies blokskice. Kad mēs strādājam pie mājaslapu izstrādes, lielākajā daļā gadījumu mēs zīmējam arī blokskices. Arī mēs to daram dažādi – gan ar roku uz papīra, gan arī jau advancētāk – izmantojot programmatūru.

Mājaslapu izstrādes iespējas un dizains

Jebkurš no mums ikdienā, sērfojot interneta resursos ir redzējis daudz un dažādas mājaslapas. Sākot ar tādām, kuras, šķiet, veidotas tālajā 1989.gadā, beidzot ar tādām, kuras lieliski iederētos kādos nākotnes pareģojumos. Veidi un iespējas ir dažādas, tādēļ apskatīsim tos pēc kārtas.

Pēc tam, kad ir vairāk vai mazāk skaidra mājaslapas arhitektūra un blokskice, ir vērts padomāt par to, kādā veidā mājaslapa tiks īstenota. Ir iespēja to veidot uz gatavu tēmu jeb template bāzes, vai arī – veidot kā individuālā dizaina lapu.

Mājas lapa uz tēmas bāzes – Gandrīz jebkurai mājaslapu izstrādes platformai ir ir pieejami dažādi sagatavju piedāvājumi. Tie, protams, atšķiras no to piedāvātajām iespējām un, protams – dizainiskajiem risinājumiem.

Individuāla dizaina lapa – Ikviens īstens IT specialists būs lielā mērā pateicīgs par iespēju veidot mājaslapu uz individuāli veidota dizaina bāzes. Individuālajam dizainam lieliski var ietekmēties, gan pētot konkurentu lapas, gan dažādos jau iepriekš minētos tēmu risinājumus, kā arī pastāv iespēja ietekmēties no labākajiem, apmeklējot dizains balvas ieguvušās mājaslapas, no kurām lielu daļu iespējams atrast šeit: https://www.awwwards.com/

Arī mūsu aģentūras ikdienas darbībā saskaramies ar klientiem, kuriem nepieciešams izveidot mājaslapu, izmantojot tikai tēmu sniegtās iespējas. Protams, tāpat ir klienti, kuri vēlas “izvērst” mājaslapas iespējas – veido lapu pilnībā ietekmējoties no tēmas dizaina. Citi izvēlas veidot vienkāršus individuālos dizainus. Citi, tomēr, ir gatavi ieguldīt vairāk laika, ideju un arī finanšu resursus, lai izveidotu dizainiski absollūti unikālu mājaslapu.

Mājaslapas programmēšana

Pēc tam, kad ir izstrādāts mājaslapas un tās sadaļu dizains, sākas mājaslapas pārvēršana kodu rindu tekstā. Daudziem no mūsu klientiem programmēšana ir kā Ķīnas ābece. Lai to pēc iespējas izprastu, mūsu projektu vadītāji veic būtisku darbu gan klientam nozīmīgās informācijas atlasē, gan klientu izglītošanā.

Jāatzīst – mājaslapas programmēšana sevī ietver daudz būtiskāku un nebūtiskāku nianšu. Kas ir JavaScript? Kas ir CSS? Kas ir HTML? Ar ko atšķiras HTML un HTML5? Kā lielisks pamatu izglītojošais materiāls kalpos šis video:

Ģeniāls video par pamatjēdzieniem

CAPSULE piedāvājumu izteikšanas politika un piedāvātās iespējas

Lai spētu pilnvērtīgi nosaukt mājaslapas cenu, CAPSULE kolektīvam ir ļoti svarīgi iedziļināties un izprast klienta skatījumu uz potenciālo mājaslapu. Gadās, kad pie mums atnāk klienti ar skaidru vīziju par to nākotnes mājaslapu. Gadās – CAPSULE piedāvā savu redzējumu uz atteicīgo mājaslapu.

Protams, CAPSULE kolektīvas ir daudz vieglāk orientēties, ja klients iesniedz mājaslapas arhiotektūras diagrammu vai pat blokskices zīmējumus. Lieti noder arī, ja klients iesūta kādus piemērus mājaslapām, kuras klientam ir tīkamas un vēl-jo-vairāk – netīkamas. Viss ir atkarīgs no tā – kādā attīstības stadijā klientam ir mājaslapas projekts.

Cenu parasti izsakam 4 dažādos iespēju variantos:

  1. Mājaslapa uz tēmas bāzes
  2. Mājaslapa, izmantojot tēmas dizaina priekšrakstus
  3. Mājaslapa uz vienkāršā individuālā dizaina
  4. Mājaslapa uz advancēta individuālā dizaina

Tomēr, lai izprastu CAPSULE cenu politiku vismaz virspusēji:

Lapas veidsIzstrādes veidsAptuvenā cena  EUR no…
Landing pageUz tēmas bāzes200
Vienkārša informatīvā lapa400
Sarežģīta informatīvā lapa900
Internetveikals1200
Landing pageIndividuāls dizains600
Vienkārša informatīvā lapa1200
Sarežģīta informatīvā lapa1500
Internetveikals2000

Lai būtu skaidrība, kā atšķiras katrs no šiem lielumiem:

  1. Landing page – Lieliski kalpos kā Jūsu uzņēmuma digitālā vizītkarte.
  2. Vienkārša informatīvā lapa – sniedz informāciju klientiem par Jūsu padarītajiem darbiem, komandu, vīziju un nākotnes plāniem.
  3. Sarežģīta informatīvā lapa – Lieliski derēs uzņēmumiem, kuriem ir plašs pakalpojumu klāsts un attiecīgi arī daudz pasniedzamās informācijas.
  4. Internetveikals – Ja vēlies sākt vai, iespējams, uzlabot sava uzņēmuma tirdzniecību e-vidē, nekavējies. Varam izveidot gan vienkāršus veikalus, norēķinus atstājot manuālai apstrādei, gan sarežģītus, pievienojot noliktavu un grāmatvedības sistēmas, visus iespējamos online maksājumu veikšanas veidus.

Kopumā ikdienas darbā strādājam ar dažādiem risinājumiem: HTML, PHP, WordPress, Magento, Drupal, Joomla, Laravel un citiem, katru reizi meklējot klientam potenciāli visvienkāršāk saprotamo risinājumu, ņemot vērā katra konkrētā klienta nepieciešamības un intereses.

Jebkurā gadījumā, lai mēs spētu izteikt konkrētu piedāvājumu Tev – lūgsim Tevi sazināties ar mums, izstāstīt mums savu ideju un vīziju par savu nākotnes mājaslapu un tad arī tiksim pie kopsaucēja ?

Protams, pavisam noteikti, domājot par mājslapas izstrādi ir vērts padomāt arī par mobilās aplikācijas izstrādi, kā arī serveri vai hostingu, kur izvietot mājaslapu un/vai mobilo aplikāciju.

No Comments
Post a Comment