Kas ir “search reklāma” un kā tā darbojas?

Kas ir “search reklāma” un kā tā darbojas?

22. marts, 2019 Noderīga informācija

Maksas “search reklāma”

Maksas meklēšanas “search reklāma” (pazīstama arī kā sponsorēta reklāma, reklāma google search meklētājā, meklēšanas mārketings, meklētājprogrammu mārketings, mārketinga maksa par klikšķi un mārketinga cena par klikšķi) ir tehnika, kas parāda reklāmas meklētājprogrammas rezultātos, kad kāds meklē pakalpojumus reklāmdevēja piedāvātajiem produktiem. Šādā veidā parādītā reklāma pilnīgi atbilst katram vaicājumam. Meklēšanas reklāma ir ļoti efektīva; tā ir balstīta uz lietotāju nepārprotamo vajadzību, nevis tikai uz netiešu informāciju par to, kas varētu būt interesants. Tas, protams, palielina klikšķu un reklāmguvumu iespējamību.

Kamēr nenoklikšķina, tikmēr maksa netiek iekasēta

Uzņēmumam, kam reklāma google meklētājā ir rīks kā savu pakalpojumu vai produktu izplatīt tālāk, netiek “piestādīts rēķins”, kamēr kāds nenoklikšķina uz teksta reklāmas, kas izskaidro, kāpēc tā tiek saukta par “maksas par klikšķi” (PPC, pay-per-click) reklāmu.

AdWords search pakalpojums

Google ir pasaulē vadošais meklēšanas reklāmu sniedzējs. AdWords search pakalpojums ļauj uzņēmumiem, kas piedāvā produktus vai pakalpojumus, samaksāt par reklāmām, pamatojoties uz meklēšanas joslā ievadītiem interneta lietotāju vaicājumiem. Tas ir pavisam vienkārši – ielādējoties meklēšanas rezultātu lapai, virs vai zem organiskajiem rezultātiem ir redzami reklāmas teksti.

Kas ir reklāma meklētājā? Kad jūs meklējat kādu produktu vai pakalpojumu tiešsaistē, Google (vai jebkurš cits meklētājprogrammas sniedzējs) parāda rezultātu lapu, kurā ir gan organiskie, gan sponsorēti rezultāti. Reklāma meklētājā var tikt parādīta dažādos veidos, bet meklētājprogrammas parasti norāda rezultātus, kas tiek sponsorēti un kas nav.

Sponsorētie ieraksti
Google meklētājā rezultāti parasti tiek rādīti kā augšējie, kā sponsorētie ieraksti, un daži ir parādīti arī lapas apakšdaļā. Pašlaik Google atzīmē apmaksātus meklēšanas rezultātus ar nelielu zaļu “Ad” simbolu blakus tiem, ļaujot jums zināt, ka tie nav organiski.

Aptver dažādas platformas

Lai gan AdWords search dominējošais stāvoklis meklēšanas reklāmu tirgū ir nenoliedzams, visaptverošai meklēšanas mārketinga stratēģijai būtu jāapsver arī meklēšanas reklāmu rādīšana, piemēram, Bing un Yahoo. Daži tirgi demonstrē vēlmi izmantot konkrētus meklēšanas pakalpojumu sniedzējus. Piemēram, meklēšanas reklāmu sniedzējs Baidu, ko neizmanto vairums cilvēku Eiropā un ASV, bet tas ir viens no vadošajiem interneta uzņēmumiem Ķīnā. Līdzīgi, Yandex pašlaik ir lielākā meklētājprogramma Krievijā, kur tā var lepoties ar 65% tirgus daļu, kuru nevar ignorēt, izstrādājot globālu meklēšanas reklāmas stratēģiju. Lai gan pasaules meklētājprogrammu tirgū pašlaik dominē Google ar 77% lielu tirgus daļu, kas pieaug, nav iespējams ignorēt dažu citu meklēšanas rezultātu ieguvušo auditoriju:

  • Google (77,43%)
  • Baidu (8,13%)
  • Microsoft Bing (7,31%)
  • Yahoo (5,6%)
  • Ask (0,13%)

Kā darbojas meklēšanas reklāmas

Faktiskais meklēšanas reklāmu mehānisms lielākajā daļā populāro meklētājprogrammu ir līdzīgs ar nelielām atšķirībām. Tā kā Google ir populārākā meklētājprogramma, mēs to izmantosim kā piemēru un paskaidrosim, kā darbojas jūsu meklēšanas reklāmas. Google izmanto modificētu otrās cenas izsoles sistēmu (second-price auction system), lai sarindotu reklāmas, kas parādās Google meklēšanas dzinēju rezultātu lapās (SERPs, search engine results pages), un nosaka izmaksas, kas reklāmdevējiem jāmaksā, lai parādītu rezultātu lapas augšpusē.

Izsoles mehānika

Google otrās cenas izsoles mehānika būtībā nozīmē to, ka tā vietā, lai samaksātu pilnu cenu, reklāmdevēji maksā summu, kas nepieciešama, lai uzvarētu tuvāko konkurentu, atkarībā no to reklāmas ranga (vairāk par to zemāk). Tomēr sistēma nav balstīta tikai uz solīšanu. Ja Google pārdod savas reklāmas tikai visaugstākajiem solītājiem, SERP būtu pakļauts sliktas kvalitātes maksas reklāmām, kas savienotu ar pilnīgi neatbilstošām galamērķa lapām. Tas apdraudētu meklētājprogrammas uzticamību. Lai uzlabotu gan lietotāju, gan reklāmdevēju pieredzi, Google ņem vērā arī reklāmdevēja reklāmas rangu.

Kas ir reklāmas rangs?

Reklāmas rangs ir PageRank ekvivalents meklēšanas reklāmām Google lapās. Tas ir algoritms, kas tiek izmantots, lai noteiktu, cik lielā mērā reklāmas sponsorētajos rezultātos sakrīt un cik daudz reklāmdevējam jāmaksā, kad interneta lietotājs noklikšķina uz reklāmas. Google vienmēr ir iesaistījusies tajā, ko reklāmdevējiem vajadzētu darīt, lai palielinātu savu reklāmas rangu un sasniegtu augstāku pozīciju apmaksātajā meklēšanā. Un otrādi, augstā pozicionēšana organiskajā meklēšanā vienmēr ir bijusi tiešsaistes reklāmas svētais grāls. Atšķirīgi reklāmas reitingi, to regulējošie algoritmi joprojām ir neskaidri un dinamiski mainās.

Reklāmu vērtējums

Reklāmu vērtējuma formula, kas regulē reklāmu izskatu, sastāv no:

  • Paredzamais klikšķu skaits – Google aprēķins par to, cik bieži klikšķinās uz reklāmas. Tā ir gluži kā pašmācības sistēma. Google zina visu rādīto reklāmu klikšķu skaitu; lietotāji “sniedz citu vērtējumu” reklāmām ar klikšķiem. Līdz ar to Google parāda vairāk par to, kas viņiem patīk, un aprēķina likmes visām nākamajām reklāmām.
  • Mājaslapas pieredze – nepārsteidz, ka kvalitatīvi izstrādātas mājaslapas iegūst augstāku reklāmas rangu rezultātu. Tas ietver atbilstošu un oriģinālu saturu, vienkāršu navigāciju un pārredzamību.
  • Reklāmu atbilstība – Google analizē katras reklāmas saturu, lai noteiktu, cik labi tas attiecas uz vaicājumu. Tas nodrošina tikai noderīgo reklāmu rādīšanu.
  • Reklāmu formāti – Google ņem vērā arī konkrētu reklāmu formātu paredzamo ietekmi – uzlabojumi meklēšanas reklāmu formātam ar papildu informāciju. Izņemot saiti uz tīmekļa vietni, reklāmās var būt vērtīgi paplašinājumi ar strukturētiem datiem: papildu informācija, piemēram, reitingi, cenas un tālruņa numuri.

Tik vienkārši gan nebūs

Iepriekš minētie apsvērumi reklāmdevējiem padara praktiski neiespējami rīkoties tā, ka var vienkārši samaksāt par savu ceļu uz SERP un saņemt lietotājiem neatbilstošas ​​reklāmas; augsta cenu noteikšana nenodrošina vietu apmaksātajos meklēšanas rezultātos. Šajā ziņā Google meklēšanas reklāmas šķiet perfekta, pašregulējoša sistēma; cilvēki vēlas redzēt tikai atbilstošās reklāmas. Reklāmdevēji vēlas parādīt atbilstošas ​​reklāmas, lai lietotāji varētu tās noklikšķināt.

Noslēgumā

Maksas meklēšanas reklāma ir efektīvs veids, kā tieši informēt auditoriju brīdī, kad šai auditorijai ir nepieciešams jūsu pakalpojums vai produkts. Tā piedāvā lieliskus rezultātus konkrētām nozarēm, kur var būt efektīvāka nekā tradicionālo reklāmu izmantošana.

Strādājot ar partneriem, mēs varam piepildīt klienta vispārdrošākos sapņus. Kvalitāte, inovācijas un tehnoloģijas mums paver citas iespējas reklāmas industrijas pasaulē. Ne tikai lieliem klientiem jābūt pamanāmiem, katram no mums ir vēsts, ko nodot tālāk, tāpēc saliekot spēkus un zināšanas kopā mēs sasniegsim maksimālo rezultātu tēla spodrināšanai, identitātes veicināšanai un sekmēsim atpazīstamību ar pilnu atdevi.